Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3X K2xWW 150W HPS ||Maffys miniTUIN

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3X K2xWW 150W HPS ||Maffys miniTUIN

Korting op 420shop

Na een succes volle ronde in m 'n microkast, direct een nieuwe ronde gestart. Dit maal met 3x K2xWW gekregen zaden van een collega kweker.

Als het goed is zijn het vrouwelijke zaadjes,, en hopelijk gaat het mij een mooi en lekker wietje op leveren! Ditmaal heb ik dus bewust eens een keer niet mijn zaden van een erkende zaadbank gekocht,, mag dit soort organisaties al helemaal niet graag sponseren aangezien dat er belachelijk veel verdiend wordt aan wiet zaden. en de winst in de zakken verdwijnt ipv aan de ontwikkeling van stabielere soorten zonder herma tendens.

Op vrijdag 13-04 zijn de zaden te kiem gelegd. 14-04 waren ze alle drie ontkiemd en klaar om in de zaai en stekgrond te gaan. Zondag 15-04 staken ze hun koppie al boven de grond zoekend naar het zonnetje. De jonge spruiten hebben toen 2dagen groei gehad. Onder een 55w tneon.(groei hok) Toen is de klok al op 12/12 gezet. De groei onder de tneon ging wat langzaam ook door de iets wat te koude nachten van 15graden.. op dag 10 waren de worteltjes onderuit het potje aan het komen dus werd het tijd om te gaan over potten na special-mix in 5,5liter potjes. Water en wat wortelstimulator erbij, moest voor de eerste paar dagen weer genoeg zijn.

Twee van de drie gaan lekker terwijl 1tje er vlink wat moeite mee heeft.. groeit erg gestaag en nogal rare bladeren aanmaakt. Zelf denk ik aan een genetisch foutje.. de dames staan ondertussen in het bloei hok. Hopelijk komt het mongooltje erook door anders gaat deze naar buiten onder het mom van zien wel wat er van komt.. mocht ik met 2dames overblijven dan gaan ze getopt worden en word de open ruimte zo weer opgevuld.
    Over een paar dagen zijn ze 3weken oud en tot nu toe nog geen bloei verschijnselen maar zoals ik al zei ze hebben wat vertraging opgelopen. Maar onder de hps zijn ze al vlink wat bij gekomen.

Zo nu heb ik jullie eerst wel weer genoeg verveelt :p en tijd voor wat fotos!
    1.jpg2.jpg6.jpg7.jpg8 (2).jpg8.jpg9.jpg3.jpg4.jpg5.jpg10.jpg12.jpg15.jpg14.jpg13.jpg

Re: 3X K2xWW 150W HPS ||Maffys miniTUIN

Succes! dat het weer een topper mag worden. Hoe zijn de buds van de vorige kweek?

Comment

Dankje! je bent er weer snel bij en die buds van de vorige ronde.. die zijn echt lekker compact geworden en een goeie heavy stonedheid zoals ik verwacht van een WW

de hps was toch echt de beste investering tot nu toe! en de fancontroller ook cker een aanrader!

Comment

Ga m weer in de gaten houden mafferd
        succes met je nieuwe run!
        Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

@ikdus: Dankje!!

Dag 22
          Dag 18 12/12

temp 18/27 min/max

IMG_20120508_204957.jpgIMG_20120508_205006.jpgIMG_20120508_205011.jpgIMG_20120508_205019.jpgIMG_20120508_205025.jpgIMG_20120508_205035.jpgIMG_20120508_205058.jpgIMG_20120508_205115.jpgIMG_20120508_205422.jpgIMG_20120508_205429.jpgIMG_20120508_205432.jpgIMG_20120508_205437.jpgIMG_20120508_205448.jpg

groeten uit de miniTUIN
          Last edited by mafferd; 8 May 2012, 21:19.

Comment

Goeden avond!

De ladys hebben goed hun best gedaan afgelopen dagen en zijn weer vlink wat cm gegroeid. Het linkse plantje heb ik alvast een lichte knak gegeven puur om haar beetje af te remmen wil eerst nog kijken hoelang ze nog doorblijven gaan heb nog zon 30cm te gaan dan zit de lamp tegen het dak.. en dit zou heel nadelig werken op mijn afzuiging dus de max wat ik nog wil gaan is 20cm. Mocht het niet in deze ruimte gaan passen dan hang ik gauw m`n netje erin en dwing ik ze wel naar beneden heb ze bewust niet getopt dan zouden ze te breed uitgroeien en zit alles op elkaar gepropt. Deze ronde gaat er wel vlink wat meer gedieft worden, wil zo min mogelijk fluffy toppen. Bij het rechtse plantje heb ik wat bloei verschijnselen gezien.

genoeg geluld tijd voor de fotos,

IMG_20120511_205154.jpgIMG_20120511_205159.jpgIMG_20120511_205231.jpgIMG_20120511_205340.jpgIMG_20120511_205412.jpgIMG_20120511_205518.jpgIMG_20120511_205527.jpgIMG_20120511_205638.jpgIMG_20120511_205652.jpgIMG_20120511_205818.jpgIMG_20120511_205827.jpgIMG_20120511_205848.jpgIMG_20120511_205857.jpgIMG_20120511_205910.jpgIMG_20120511_210302.jpg

groeten mafferd

Comment

mooie nodes en kleuren! keep it up
              Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

ziet er goed uit !!!
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Ziet er gezond uit.

Mag ik vragen waarom je de klok al zo vroeg op 12/12 zet??
                  Een zaadplant gaat namelijk de eerste 2 a 3 weken door een vegatieve fase, en zal deze periode nooit in de bloei schieten.

Door de klok op 12/12 te zetten stimuleer je het strekken doordat ze in het donker naar licht gaan zoeken. Planten groeien in het donker namelijk de hoogte in..

Eigenlijk word je plant door hem op 12/12 te zetten er dus alleen maar hoger van. Grotere internode afstand.

Een stek is een volwaardige plant, als je die gelijk op 12/12 zet zal deze ook met een paar dagen bloeiverschijnselen laten zien. Daar heeft het wel zin. Als je ze klein wil houden.

En dan nog een knaktip, zorg dat het gewicht van het bovenste deel zwaar genoeg is om de knik ook te houden. Als je een klein stukje knikt richt de plant zich in een dag weer naar het licht en heeft ie voor niks pijn geleden en stress gehad.
                  Last edited by mr pitbull; 15 May 2012, 15:35.

Comment

@ikdus @AudioSystemRolla Bedankt voor jullie reactie!

Zat ik net naar mijn plantjes te staren genietend van de vorige oogst viel mij op dat de internode afstand erg groot aan het worden is en ben er eigenlijk helemaal niet zo happy mee ofzo

al denkende ging ik achter de pc en zag ik net je reactie mr pitbull. en ik wist wel dat doordat de nachten te lang zijn ten opzichte van de dag uren in de vegatieve fase, de plant wat meer zou gaan strekken. Immers ze meestal niet eerder in bloei willlen gaan dan node 6 en dus tijd daarvoor nog in de groei fase zijn. Maar had zeker niet verwacht nu met node verschillen van 10-12cm te zitten.. Gelukkig komen in de 3dames nu bloemen en zal de meeste rek er hopelijk snel uit zijn. Ook valt erg op dat ze veel minder vertakt zijn dan wat ik gewend was met 2-3weken groei. En heb ook in geen 1 plant 9 vingerig blad.

Normaliter vindt ik ook erg leuk om "bezig" te zijn met m`n hobby.(scroggen, toppen dieven enz..) Maar wist van te voren al dat ik drukke tijd voor de boeg heb en dacht er zo wat minder tijd in hoeven te steken.. Toppen zat er eigenlijk niet in anders zou alles zo vol komen te zitten denk ik.. dus maar weinig te doen.. Ook dat mijn knak niet zo veel uit haalt begrijp ik maar al te goed, maar het beoogde doel is er wel mee berijkt. Deze dame ging een beetje te hard omhoog ten opzichte van de andere twee en wou haar dus even wat afremmen. Het was ook een lichte knak maar ze had zich ook snel al weer omhoog gericht.

ik kan je reacties zeer zeker waarderen! ben bij deze kweek dus wel bezig met je vorige tip uit te testen omtrent het afzuren

hier gauw nog ff paar fotos van hoe de dames er nu bij staan, op de laatste foto valt goed de groote van de node afstand te zien.

IMG_20120515_213435.jpgIMG_20120515_213440.jpgIMG_20120515_213614.jpgIMG_20120515_213625.jpgIMG_20120515_213701.jpgIMG_20120515_213807.jpgIMG_20120515_213832.jpgIMG_20120515_213846.jpgIMG_20120515_213940.jpgIMG_20120515_214014.jpg

groeten mafferd

Comment

We gaan met zijn allen voor een top product, dus dan moeten we elkaar daar ook in helpen.

Ik knip altijd de onderste 4 takken waar topjes aankomen weg, de rest laat ik zitten en daar maak ik samen met het knipafval hash van.
                      En met knipafval bedoel ik dan het blad dat je rondom de toppen wegknipt, als er thc op zit is het bruikbaar.

En dan maak ik een klein beetje pure hash door heel licht op de zeef te kloppen.
                      En daarna zeef ik wat groffer door tot ik er een mooie plakaat van kan maken.

Van het afval van 4 plantjes moet je toch minimaal 5 gram zuiver, en 15gr goeie hash van kunnen maken.
                      Altijd lekker voor de afwisseling.

De 1e keer moet je gewoon net zo vaak opnieuw zeven en plakjes maken totdat je hash een beetje groenig word.
                      Dan weet je voor de volgende keer precies tot hoe ver je kan gaan.

Eigengemaakte hash is de beste die er is, je kan zelf bepalen hoe puur je hem maakt.
                      Last edited by mr pitbull; 17 May 2012, 10:56.

Comment

Hey mafferd, die zien er weer goed uit hoor! Tof dat je ook zo snel na je vorige kweek direct weer een volgende start!

Toen ik begon met mijn micro kweek had ik natuurlijk alle benodigdheden in huis gehaald, zo ook ph-. Toen ik de tip van mr pitbull over dat afzuren las, heb ik besloten het goedje toch niet te gaan gebruiken om te gaan zien hoe het me afgaat, ook omdat ik her en der las dat ph- de smaak beinvloed. Tenslotte kweek ik voor smaak en kwaliteit, niet voor kwantiteit. M'n plantjes moeten nu nog een week of 4, en ik heb (nog) geen problemen gehad.

Ff afkloppen dit...

Comment

Hey growers! thanks voor jullie reactie!

Heb nog nooit een poging gedaan hash te maken,, meestal gaat het knipafal in een cake maar lijkt me erg leuk om eens te doen.. ben zelf niet zon hash fan maar m`n vriendin wel

en natuurlijk gelijk door met een nieuwe kweek, tis een beetje verslavend. Op die manier hoef ik straks niet aan de wietpas dit hokje voorziet mij percies voor 2,5-3maand vooraad en dan is de nieuwe oogst eral weer. Moet wel zeggen dat een voorgroei/droog hok erbij ook erg goed bevalt. Gaat het allemaal even wat sneller Ben blij dat je nog geen problemen ondervindt en idd je planten gaan lekker vraag me af wanneer je op hps over wil

groeten!

Comment

hash maken is heel simpel, ik heb een zeef op een houten raam gemonteerd zodat je er goed veel op kan gooien maar het kan nog makkelijker.

je koopt bij de blokker een thee zeef, zo'n ding met een handvat en 2 halve ronde zeven eraan die je open en dicht kan doen door in het handvat te knijpen. en dan een zo groot mogelijke.
                            daar gooi je dan wat knipafval in en dat schudt je ff heen en weer tot je de kristalletjes ziet vallen. zelf maak ik altijd eerst een plakje van die pure thc kristallen zodat je een zuiver productje hebt.
                            maar je kan ook lekker doorzeven totdat de berg een beetje groenig word.. niet te groen, dan zit er teveel bladafval door. maar zelfs dan is ie nog sterker als bij de shop.
                            dan gooi je dat bergje kristallen in bv dat folie dat om een pakje sigaretten zit, of ander cellofaan plastic. en dit vouw je zo strak mogelijk tot een plakje en plak je dit dicht met en plakbandje.
                            daar wikkel je dan een strookje kranten omheen en dat plak je ook weer vast met een plakbandje. dan hou je het zooitje ff onder een straaltje warm water zodat de krant eromheen zich vol water kan zuigen.
                            dan gooi je je pakketje ff 10 minuten in de oven en daarna rol je met veel kracht het plaatje plat.

klaar is kees, of hash.

als je het niet vertrouwd doe je gewoon hele kleine pakketjes per keer, maar het is zo makkelijk dat het eigenlijk nooit mis kan gaan.

hier een filmpje http://www.youtube.com/watch?v=Z2AFH...eature=related ff doorspoelen naar 1:09 daar begint het pas.
                            goudbruin is puur, donker bruin of zwart is ook prima, groenig is teveel knipafval.

in dit filmpje zie je ook zo'n theezeef die ik bedoel.

grappig, die gast verteld het exact zoals ik het net getypt heb, had beter eerst naar het filmpje kunnen zoeken

Comment

handig filmpje! ga het na deze ronde eens een poging geven

Update:

de dames hebben wederom geknald en weer wat aan hoogte gewonnen hoop nu toch echt dat de rek eruit is kan de lamp nog 5-10cm verstellen.. mischien toch maar een beste knak maar ben er nog niet over uit. De topjes beginnen zich al te ontwikkelen.. de dames beginnen flink dorstig te worden en een halfe liter per dag hebben ze amper genoeg aan. Op de eerste drie fotos valt goed de verschillen in de drie dames te zien.

IMG_20120519_214637.jpgIMG_20120519_215004.jpgIMG_20120519_215342.jpg

IMG_20120519_215020.jpgIMG_20120519_215027.jpg

IMG_20120519_215350.jpgIMG_20120519_215427.jpgIMG_20120519_215058.jpg groeten mafferd!

Comment

Bezig...
                              X